Vi er utrolig stolt over å være byrået bak filmen som vant nordmenns hjerter i julestria. Filmen vår "Secret Santa" for NorgesEnergi gikk nemlig helt til topps i Mediacom og Kampanjes undersøkelse over hvilken film folk flest likte best. Det som er spesielt stort for oss er nemlig det; dette var en kåring utført av folket, de vi faktisk skal snakke til og nå gjennom kommunikasjonen. Det poenget er viktig for oss og betyr mye mer enn alskens reklamepriser. Har du et abonnement hos Kampanje så kan du lese hele artikkelen her.
Her hos oss pleier vi å si at vår oppgave er å hjelpe merkevarer med å spille en rolle i folk sine liv. Det vi ser er at denne strategien også har en effekt på bunnlinja. For NorgesEnergi betød det en betydelig vekst i antall digitale salg i perioden filmen gikk og etterpå. Om du er nyskjerrig på å få vite mer eller om du vil ta en kaffekopp og snakke om hvordan din virksomhet kan hjelpes opp og frem så kan du sende oss en e-post eller ringe: 47285656.
0 Comments
Fatt deg i korthet.
Om du virkelig brenner for en sak, er det ofte vanskelig å vite når man bør stoppe slik at man ikke pepre ned saken med gode hensikter og argumenter. Det skjer både med politikere og kommunikasjonssjefer:
Googles smarthøytaler, Google Assistant, lanseres nå i Norge med norsk stemmestyring. Rema 1000s reklamefilmer har gjort smarthøytalere til en morsom snakkis, mens flere norske mediebedrifter har jobbet på spreng med å forberede seg for en ny brukerflate. Er din nettside klar for Googles smarthøytaler? Og hvilke grep bør du gjøre allerede nå?
Stadig flere selskaper ser verdien av å posisjonere seg ved å ta en aktiv samfunnsrolle. Noen lykkes og klarer å omskape samfunnsrollen sin til ren konkurransekraft. Andre går på tryne i forsøket. Noen gjør masse, men klarer aldri å kommunisere det.
Se for deg at du har bind foran øynene dine og skal gjenkjenne Cola, Pepsi og Tab-Extra. Du får ikke smake på dem, men skal gjenkjenne merkevarene kun ved å lese deres siste Facebook-post. Klarer du å skille dem fra hverandre?
November er måneden da de styggeste sidene ved bruk- og kast-samfunnet åpenbarer seg. Det har Markus skrevet noen ord om i Kampanje. Les hele saken her.
Når Siv Jensen kler seg ut som en indianer dagen etter statsbudsjettet legges frem da våkner krenke-Norge til liv. Hele medie-Norge står nærmeste på hodet og alle skriver om det. Men særdeles få får med seg at kostymeballet på Stortinget tar all fokus bort fra ukas viktigste sak: Innholdet i statsbudsjettet.
Sverige ligger liksom alltid et lite hestehode foran på alt. Irriterende og inspirerende på en og samme tid. Som dette for eksempel; Et helt kjøpesenter som utelukkende består av brukte varer og kommer det ting inn som er ødelagt så blir de reparert av de ansatte og solgt. Dette er sirkulær økonomi i praksis.
Endringer skjer i et stadig raskere tempo. Omstilling og disrupsjon gjør at mange virksomheter raskt må endre seg. Noen ganger handler det om å skape nye forretningsområder og muligheter. Noen ganger omhandler endringene usikkerhet og nedbemanning. Det er ikke alt som er like hyggelig å kommunisere, men her er fem gode tips til hvordan du best lykkes med god endringskommunikasjon.
Man skulle nesten tro at Per Willy Amundsen og Sylvi Listhaug stod på lønningslista til Arbeiderpartiet. For når de to åpnet munnen så fikk endelig et AP uten reelle valgkampsaker noe å snakke om.
|
Vi mener mye om mangt og klarer ikke å holde munnen om vi blir engasjert. Sånn er det bare. Delta gjerne i kommentarfeltet, but keep it clean : )
|